עם הפנים לצרכן

קהל הקוראים (שניהם) התלוננו על כך שאינני מפרטת מספיק למה האתרים על הפנים. התלונות הגיעו בנושא הפוסט הראשון. לדעתי הם פשוט לא טרחו לעקוב אחרי הלינק כי אם היו — השאלה "למה זה רע" לא היתה עולה בכלל. אך בכל זאת — אני אפרט.

1. usability
האתר הנ"ל איננו שימושי לי אישית בשעת החיפוש. רציתי שעות פתיחה או לפחות טלפון של סניף שיכול לענות לי על שאלות. מצאתי אמנם את המספר של הסניף אבל זה עדיין לא קירב אותי למידע המבוקש (אבל פה אנחנו מדברים על זה שלא חשבו על הלקוחות בכלל — יוזביליתי של השירות בכלל ולא רק אתר האינטרנט). מעשית, האתר אינו שימושי כמעט בכלל, באתר כזה הייתי מצפה לראות את שירותי החברה, את המחירון, את הכתובות של הסניפים ושעות פתיחתם. חומר מעשי על ניקוי יבש ואיך עושים אותו — אולי בתור 10% מהאתר, אבל לא בתור תוכנו העיקרי. פה יש לנו יחס של 1:10 של מידע לא קשור מול בלה-בלה.

2. SEO
אם לוקח לי שעה למצוא את זה על פי שם החברה — מבחינתי אין לחברה נוכחות באינטרנט, כי אני אחד האנשים העקשניים יותר — הלקוח האמיתי פשוט יחפש "ניקוי יבש" בפעם הבאה.
בנוסף — האתר הנ"ל פותח על גבי פלטפורמה "עשה זאת בעצמך ושלם לדוד", אשר מכנסה לאתר קישור ל"מפת אתר" מהממת שעושה ספאמינג של עוד איזה מיליון קישורים לא מעניינים לגוגל, על כזה דבר אתר מאבד רייטינג במנועי חיפוש וגם אצלי.

3. עיצוב
טוב, אתם לא באמת צריכים שאגיד לכם שתמונות מהבהבות זה נורא שנות ה-90?

תגים: , , ,

תגובה אחת לפוסט "עם הפנים לצרכן"

כתיבת תגובה